Haitham Talo, M.D., FAAP, FACCPediatric Cardiology

Haitham Talo, MD

Prior to joining the private sector in 2018 , Dr. Talo was a Consultant at the Division of Pediatric Cardiology at Sheikh Khalifa Medical City in Abu Dhabi since 2006 and the Chief of the division of Pediatric Cardiology since 2012

Dr. Talo graduated from Damascus University School Of medicine in 1988.

He completed his Pediatric Residency at the Cleveland Clinic Foundation in 1993 and his Pediatric Cardiology fellowship at Johns Hopkins Medical Institute in Baltimore Maryland in 1996.

He practiced as a Pediatric Cardiology Senior Consultant in Henry Ford Allegiance Health Hospital, Jackson Michigan then in Al Bassel Heart Institute in Damascus, Syria. He joined the division of Pediatric Cardiology at SKMC in 2006.

Dr. Talo and is a Fellow of the American Academy of Pediatrics and the American College of Cardiology and an Adjunct Staff of the Cleveland Clinic Foundation

His fields of interest and expertise are

Assessing and managing pediatric cardiology patients of all ages in addition to pre and post-operative care, and his main areas of expertise are clinical cardiology and non-invasive cardiac imaging especially echocardiography.

Pediatric Cardiologists in Dubai or UAE care for patients with congenital or acquired cardiac and cardiovascular abnormalities. The scope of pediatric cardiology practice is extensive. Pediatric Cardiologists evaluate and care for fetuses, neonates, infants, children, adolescents, young adults, and adults. Special areas of clinical and academic interest include: Intensive Cardiac Care, Cardiac Catheterization and Intervention, Electrophysiology, Imaging (including echo, MRI and CT), Fetal Cardiology, Exercise Physiology, Preventive Cardiology, Heart Failure and Transplantation, Pulmonary Hypertension, Adult Congenital Heart Disease, and Basic Science. Pediatric Cardiology is practiced in both inpatient and outpatient settings. Additionally, Pediatric Cardiologists or child cardiologist of cardiologist for kids can have a career that focuses on translational or basic science research, or in medical education. The scope of conditions cared for by Pediatric Cardiologists is broad and includes congenital heart defects, heart muscle disorders, rhythm disturbances, hypertension, and other systemic or genetic disorders affecting the cardiovascular system. A significant majority of activities in Pediatric Cardiology require expertise in procedural and/or interpretive activities. American board pediatric cardiologists in Dubai or UAE like Dr Haitham Talo are very rare. Dr Haitham Talo works as pediatric cardiologist in Abu Dhabi and Dubai.

Haitham Talo, MD

قبل انضمامه إلى القطاع الخاص في عام 2018 ، كان الدكتور تالو استشاريًا في قسم أمراض القلب للأطفال في مدينة الشيخ خليفة الطبية في أبو ظبي منذ عام 2006 ورئيس قسم أمراض القلب للأطفال منذ عام 2012. تخرج الدكتور تالو من كلية الطب بجامعة دمشق عام 1988. أكمل إقامته في طب الأطفال في مؤسسة كليفلاند كلينك في عام 1993 وزمالة طب قلب الأطفال في معهد جونز هوبكنز الطبي في بالتيمور ميريلاند في عام 1996. عمل كاستشاري أول لأمراض القلب للأطفال في مستشفى هنري فورد اليجانس الصحي ، جاكسون ميتشجن ثم في معهد الباسل للقلب في دمشق ، سوريا. انضم إلى قسم أمراض القلب للأطفال في مدينة الشيخ خليفة الطبية في عام 2006. الدكتور تالو وزميل الأكاديمية الأمريكية لطب الأطفال والكلية الأمريكية لأمراض القلب وطاقم مساعد في مؤسسة كليفلاند كلينك مجالات اهتمامه وخبراته تقييم وإدارة مرضى أمراض القلب للأطفال من جميع الأعمار بالإضافة إلى رعاية ما قبل الجراحة وبعدها ، ومجالات خبرته الرئيسية هي طب القلب السريري وتصوير القلب غير الجراحي وخاصة تخطيط صدى القلب. يقدم أطباء قلب الأطفال في دبي أو الإمارات العربية المتحدة الرعاية للمرضى الذين يعانون من تشوهات القلب والأوعية الدموية الخلقية أو المكتسبة. نطاق ممارسة طب القلب للأطفال واسع النطاق. يقوم أطباء قلب الأطفال بتقييم ورعاية الأجنة وحديثي الولادة والرضع والأطفال والمراهقين والشباب والبالغين. تشمل المجالات الخاصة ذات الاهتمام الإكلينيكي والأكاديمي: العناية المركزة للقلب ، قسطرة القلب والتدخل ، الفيزيولوجيا الكهربية ، التصوير (بما في ذلك الصدى ، التصوير بالرنين المغناطيسي والتصوير المقطعي المحوسب) ، أمراض القلب الجنينية ، فسيولوجيا التمارين ، أمراض القلب الوقائية ، فشل القلب وزرع الأعضاء ، ارتفاع ضغط الدم الرئوي ، القلب الخلقي للبالغين المرض والعلوم الأساسية. يُمارس طب القلب للأطفال في كل من المرضى الداخليين والخارجيين. بالإضافة إلى ذلك ، يمكن لأطباء قلب الأطفال أو طبيب قلب الأطفال لأخصائي أمراض القلب للأطفال الحصول على مهنة تركز على البحث العلمي المترجم أو الأساسي أو في التعليم الطبي. إن نطاق الحالات التي يعتني بها أطباء قلب الأطفال واسع ويشمل عيوب القلب الخلقية واضطرابات عضلة القلب واضطرابات نظم القلب وارتفاع ضغط الدم وغيرها من الاضطرابات الجهازية أو الجينية التي تؤثر على نظام القلب والأوعية الدموية. تتطلب الغالبية العظمى من الأنشطة في أمراض القلب للأطفال خبرة في الأنشطة الإجرائية و / أو التفسيرية. أطباء قلب الأطفال البورد الأمريكي في دبي أو الإمارات العربية المتحدة مثل الدكتور هيثم تالو نادرون جدًا. يعمل الدكتور هيثم تالو طبيب قلب للأطفال في أبو ظبي ودبي

يعد مرض القلب الخَلقي أحد أكثر اعتلالات الولادة شيوعاً. ولكن التقدم في العلوم الطبية قد مكّن الأطباء من التعرف على معظم اعتلالات القلب قبلولادة الطفل ووضع خطة لعلاج ملائم بعد الولادة مباشرة.

إن عيادة طب قلب الأجنة للأطفال واحدة من عدد قليل جداً من مثيلاتها في دولة الإمارات التي تقدم خدمات شاملة في تشخيص اعتلالات القلب عند الأجنة والتعامل معها. يستخدم فريق طب قلب الأجنة أساليب تصوير متطورة وآمنة للحصول على تشخيص دقيق ومبكر لاعتلالات محتملة عند الطفل قبل الولادة. فالكشف ..لمبكر يمكّن العائلة والفريق الطبي من اتخاذ الاحتياطات اللازمة وتطوير خطة رعاية لولادة الطفل ورعايته

يدرس جميع أطباء القلب اضطرابات القلب ولكن دراسة اضطرابات القلب لدى البالغين والأطفال تكون من خلال مسارات تدريب مختلفة؛ لذا لا يكون أطباء القلب المختصين بأمراض الكبار مدربين بشكل كافي لرعاية الأطفال، بينما لا يكون أطباء قلب الأطفال مدربين على رعاية أمراض قلب الكبار، ولا يتم تضمين الجوانب الجراحية في أمراض القلب حيث أنها جزء من مجال جراحة القلب والصدر. على سبيل المثال، جراحة فتح مجرى جانبي للشريان التاجي (CABG)، والمجازة القلبية الرئوية، واستبدال الصمامات هي عمليات جراحية يقوم بها الجراحون وليس أطباء القلب، بينما يتم إدخال الدعامات، ومنظم ضربات القلب الاصطناعي من قِبَل أطباء القلب.

Our Insurance Partner